menusearch
danagaam.ir

معرفی محاسبات ذهنی گام

سه شنبه هفتم بهمن ۹۹
(0)
(0)
معرفی محاسبات ذهنی گام

محاسبات ذهنی گام توسط کمیته علمی گروه آموزشی -پژوهشی داناگام و با همکاری پژوهش سرای دانش آموزی و با رویکرد هویت ایرانی و هماهنگ با سرفصلهای آموزش کلاسیک کتب درسی تهیه و تدوین گردیده است و ترتیب مطالب آموزشی و سبک نوشتن اعداد مطابق با آموزشهای دانش آموزان در مدارس است.

از ویژگیهای بارز محاسبات دهنی گام، دو زبانه بودن کتابها در بخش دیداری و نوشتاری و با محوریت زبان فارسی و همچنین استفاده از شعر موزیکال برای آموزش قوانین و مفاهیم اصلی ترمهای مقدماتی، مبتدی و 4 ترم میانی است. همچنین می‌توان به هوشمند سازی کتابهای گام اشاره کرد .دانش آموزان و مربیان از بخش هوشمند کتاب به آزمونهای آنلاین و شعرها دسترسی دارند.

کل آموزش برای دانش آموزان شامل 10 ترم اصلی (گام )و 1 ترم مقدماتی (پیشگام) است.

پیشنهاد می‌شود آموزش چرتکه از سنین 6 و 7 سال آغاز شود. قبل از ورود به آموزش چرتکه داتش آموز باید مفاهیم اولیه ی ریاضی مانند کمتر و بیشتر، دور و نزدیک،تناظر یک به یک، جمع و تفریق ساده .... را بداند. لذا کتاب پیشگام برای استفتده کودکانی که هنوز وارد آموزش رسمی مدارس نشده اند تدوین گردیده است. نرم افزار ساده آموزشی مختص مربیان ضمیمه این کتاب است.

به کودکان یاد داده می‌شود که چگونه از چرتکه فیزیکی استفاده کنند و رفته رفته شروع به تصور کردن مهره های چرتکه در ذهنشان می‌کنند و کم کم قدرت حافظه آنها به اندازه ای قوی می‌شود که بتوانند همه محاسبات را ذهنی انجام دهند.

از 4 تکنیک مهم در آموزش چرتکه به روش گام برای درک بهتر دانش آموز استفاده می‌شود :

تکنیک دیداری                                       تکنیک تند نویسی

تکنیک شنیداری                                    تکنیک تصویرسازی ذهنی

آموزش دیدن، شنیدن، تصور کردن و محاسبه کردن به دانش آموز کمک می‌کند تا با تمرکز حافظه خود را قوی کند و بتواند خوب ببیند، خوب گوش کند و سریع پاسخ دهد.

تکنیک تند نویسی سرعت عمل دانش آموز در حل مسائل را افزایش می‌دهد و باعث سرعت بخشیدن به یادگیری مسائل جدید می‌شود.

برای اولین بار کتاب آموزش مربی بطور کامل و برای همه سطوح به همراه فیلم های آموزشی توسط انتشارات داناگام به چاپ رسیده است.

( انتشارات داناگام )

جهت تهیه کتب و بسته های آموزشی به فروشگاه داناگام مراجعه نمایید.

گالری تصاویر محصول
 کتاب مربی
 پیشگام
 کتاب گام
 کتاب گام
 کتاب گام
 کتاب گام
کتاب گام
 کتاب گام
کتاب گام
کتاب گام
 کتاب گام
 کتاب گام
 فلشکارت
 دفتر شنیداری
 دفتر تندنویسی
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.